- Baba Kelimesinin Anlamları
   
  :::...Ana Sayfa...:::
  -İslam Genel-
  İslami Sohbete Karsıyız
  Peygamberler Tarihi
  Sahabeler
  Kur'an'da Cennet
  İslamda Temizlik
  Şeytan
  Mezhepler
  Esma-ul Husna
  Mevlanadan Kıssalar
  Katliam Resimleri
  Tasavvuf Sözleri
  Kutsal Emanetler
  Hadis Ansiklopedisi
  Risale-i Nur
  İslami Sözlük
  Örtünme
  Kur'an Bölümü
  Efendimiz (SAV)
  İslami Programlar
  -İslamin Beş Şartı-
  Kelime-i Şehadet
  Namaz
  Oruç
  Zekat
  Hac
  -İslami Multimedya-
  İlahiler
  Resim Dünyası
  İslami Flashlar
  Sevgili Peygamberim
  Eshab-ı Kiram
  Müziksiz İlahiler
  Çocuk Serisi
  Evliyalar Serisi
  Cennetle Müjdelenler
  -İslami Videolar-
  Efendimizin Hayatı
  Namaz Görsel
  Kıyamet
  Nihat Hatipoğlu
  Cüppeli Ahmet Hoca
  Fethullah Gülen
  Ömer Döngeloğlu
  Haberler
  -Diğer Dinler-
  Yahudilik
  Hristyanlık
  => Hıristiyanlık nedir
  => Bugünkü Hıristiyanlığın Esasları
  => Hıristiyanlığı Bozanlar Kimlerdir
  => Hıristiyanlıkta Teslis İnancı
  => Baba Kelimesinin Anlamları
  => Hazret-i İsa İnsan İdi, Ona Tapılmaz
  => Bugünkü Tevrat ve İnciller
  => Joseph Barnabas kimdir
  => Dört İncilden Hangisi Orjinal
  => Kur'anda Hıristiyanlar
  => Allah birdir, Niçin Biz Deniyor
  => Allah Mekandan Münezzehtir
  => Hazret-i İsa Gökten İnmeyecek mi?
  => Mesih Ne Demektir
  => Hazret-i İsa’ya niçin Ruhullah deniyor
  => Hazret-i İsa’nın kurban edilmesi
  => Hazret-i İsa ve Yılbaşı
  => Misyonerlerin uydurduğu hikaye
  => Hıristiyanlık ve akılcılık
  => Papazların isyanı
  => Yehova şahitleri kimdir
  => Misyoner faaliyetleri
  => Süryaniler
  => Eflatun ve Hıristiyanlık
  => Noel Baba efsanesi
  Brahmanizm
  Budizm
  Hinduizm
  Şamanizm
  Mecusilik
  Lamaizm
  İletişim
  Ziyaretçi Defteri
  Bannerlerimiz...
  Yeni sayfanın başlığı

Baba kelimesinin anlamları

Sual: Hıristiyanlar niçin Allah’a baba diyorlar. Bir de Peygamber efendimizin dedelerinden olan Hazret-i İbrahim’in babasına kâfir denir mi?
CEVAP
Kur'an-ı kerimde, Hazret-i Yakub’a, (Baban İbrahim, İsmail ve İshak) buyuruluyor. (Bekara 133) Bilindiği gibi, Hazret-i Yakub, Hazret-i İshak’ın oğludur. Hazret-i İsmail amcası, Hazret-i İbrahim ise dedesidir. Demek burada, amcaya da, dedeye de baba denmiştir. Hazret-i İbrahim’in babası Taruh olduğu halde, amcası ve üvey babası Azer için Kur'an-ı kerimde (İbrahim’in babası) ifadesi geçmektedir. (Enam 74)

Hazret-i Âdem'e baba dendiği gibi, Hazret-i Nuh’a da ikinci baba denmektedir. Hadis-i şerifte, (Âdem ile Nuh arasında on baba vardır) buyuruldu. (Taberani)

Resulullah, amcası Ebu Talib’e baba ve bunun hanımı Fatıma binti Esed’e anne demiştir. Bu hadis-i şeriflerle sabittir. Türkistan’da, hürmet edilen kimselere de baba denildiği, Reşehat kitabında yazılıdır. Çeşitli milletlerde, amcaya, üvey babaya, kayınpedere ve yardımsever zatlara baba demek âdettir. İnsanlara iyilik eden, onları himayesine alanlara mecaz olarak, baba adam veya fakir babası denir.

Yaşlı kimselere de hürmeten baba denir. Eskiden tekke büyüğüne de baba denirdi. Bektaşi babası gibi. Bugün çete başlarına mafya babası denmektedir. Yaşlı kadınlara da, Ayşe ana, Fatma ana veya Hacı anne dendiği meşhurdur. Böyle söylemekle, yani baba demekle, o kimse bizim babamız olmadığı gibi anne dediğimiz kadın da annemiz olmaz. Bunlar hürmet için söylenir. Yine yaşlı kimselere, bir akrabalığımız olmadığı halde, Amca, dede, yaşlı kadınlara da, Teyze, nine deriz. Bunlar, gerçek anlamda değil, bir saygı ifadesidir.

Kayınvalideye ve kayınpedere, Ana-baba demek ise pek normaldir. Ceddimiz, kayınvalideye ve kayınpedere, Hanım anne, Bey baba da demişlerdir. Hakiki ana baba ile karışmamaları için böyle söylemek daha iyidir. Bazı yerlerde kayınvalideye Cici anne de diyorlar. Bunlar mubah âdetlerdir. Günah olmayan âdetlere uymakta mahzur yoktur. Hatta mubah olan âdete uymamak şöhrete, kalb kırmaya sebep olursa böyle âdetlere uymak gerekir. (Hadika)

Bugün bazı Hıristiyanlar, (Hepimiz Allah’ın çocuğuyuz. Allah hepimizin babasıdır. İncillerdeki Baba ve oğul kelimelerini böyle anlamak gerekir) diyorlar. Hıristiyanların çoğu ise, İncillerdeki baba kelimesini yanlış anladıkları için, hâşâ Allahü teâlâya İsa’nın babası demişlerdir. İncillerde baba, mübarek bir varlık ve oğul da sevgili bir kul demektir. Yani maksat, üç tanrı değildir. Baba ve oğul kelimelerinin kullanıldığı yerlerden çıkan mana şöyledir:

(Her şeyin hakimi ve maliki Allahü teâlâ, Hazret-i İsa gibi sevgili bir kulunu insanlara peygamber olarak göndermiştir.)

İncillerin eski İbranice nüshalarından yanlış tercüme edildiğini söyleyenler haklıdır. Zira İbranice’de Baba kelimesi, (Hürmete layık büyük bir şahsiyet) manasına da gelmektedir. Bunun için Kur'an-ı kerimde, Hazret-i İbrahim’in amcası olan Azer’e, (Azer denilen babası) denilmektedir. Oğul kelimesi de İbranice’de, kendisine son derece bir sevgi ile bağlı bulunduğu bir şahsı tasvir etmek için kullanılır. Matta İncilinin 5. babı, 9. âyetinde, (Ne mutlu barışçılara! Onlara Allah’ın oğlu denecektir) deniliyor. Burada Oğul kelimesi, (Allah’ın sevgili kulu) demektir. O halde, hakiki İncilde Baba, mübarek bir mevcut ve oğul da sevgili bir kuldur.

Netice:
İncillerde oğul tabiri, herkes için geçmektedir. Mesela Matta’nın yazdığı İncilde deniyor ki:
(Ne mübarektir barışçılar, çünkü onlar Allah’ın evladı diye anılacaklardır.) [5/9]
(Göklerde olan babanın evladı olasınız.) [5/45]

Eğer baba ve oğul olmak Hazret-i İsa hakkında gerçek anlamda ise, insanlar hakkında da, gerçek anlamda olur. Sadece Hazret-i İsa değil, bütün insanlar Allah’ın oğlu olur. Eğer baba tabiri insanlar için mecaz ise, Hazret-i İsa için de mecaz demektir.

   
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol