- Hıristiyanlıkta Teslis İnancı
   
  :::...Ana Sayfa...:::
  -İslam Genel-
  İslami Sohbete Karsıyız
  Peygamberler Tarihi
  Sahabeler
  Kur'an'da Cennet
  İslamda Temizlik
  Şeytan
  Mezhepler
  Esma-ul Husna
  Mevlanadan Kıssalar
  Katliam Resimleri
  Tasavvuf Sözleri
  Kutsal Emanetler
  Hadis Ansiklopedisi
  Risale-i Nur
  İslami Sözlük
  Örtünme
  Kur'an Bölümü
  Efendimiz (SAV)
  İslami Programlar
  -İslamin Beş Şartı-
  Kelime-i Şehadet
  Namaz
  Oruç
  Zekat
  Hac
  -İslami Multimedya-
  İlahiler
  Resim Dünyası
  İslami Flashlar
  Sevgili Peygamberim
  Eshab-ı Kiram
  Müziksiz İlahiler
  Çocuk Serisi
  Evliyalar Serisi
  Cennetle Müjdelenler
  -İslami Videolar-
  Efendimizin Hayatı
  Namaz Görsel
  Kıyamet
  Nihat Hatipoğlu
  Cüppeli Ahmet Hoca
  Fethullah Gülen
  Ömer Döngeloğlu
  Haberler
  -Diğer Dinler-
  Yahudilik
  Hristyanlık
  => Hıristiyanlık nedir
  => Bugünkü Hıristiyanlığın Esasları
  => Hıristiyanlığı Bozanlar Kimlerdir
  => Hıristiyanlıkta Teslis İnancı
  => Baba Kelimesinin Anlamları
  => Hazret-i İsa İnsan İdi, Ona Tapılmaz
  => Bugünkü Tevrat ve İnciller
  => Joseph Barnabas kimdir
  => Dört İncilden Hangisi Orjinal
  => Kur'anda Hıristiyanlar
  => Allah birdir, Niçin Biz Deniyor
  => Allah Mekandan Münezzehtir
  => Hazret-i İsa Gökten İnmeyecek mi?
  => Mesih Ne Demektir
  => Hazret-i İsa’ya niçin Ruhullah deniyor
  => Hazret-i İsa’nın kurban edilmesi
  => Hazret-i İsa ve Yılbaşı
  => Misyonerlerin uydurduğu hikaye
  => Hıristiyanlık ve akılcılık
  => Papazların isyanı
  => Yehova şahitleri kimdir
  => Misyoner faaliyetleri
  => Süryaniler
  => Eflatun ve Hıristiyanlık
  => Noel Baba efsanesi
  Brahmanizm
  Budizm
  Hinduizm
  Şamanizm
  Mecusilik
  Lamaizm
  İletişim
  Ziyaretçi Defteri
  Bannerlerimiz...
  Yeni sayfanın başlığı

Hıristiyanlıkta Teslis inancı

Sual: Teslis inancı İncillere ne zaman sokuldu?
CEVAP
İlk yazılan üç İncilin [Matta, Markos, Luka] hiçbirinde Teslise dair tek bir harf bile yoktu. 4. olarak ortaya çıkan Yunanca Yuhanna incilinde, Yunan filozofu Eflatunun teslis fikri görüldü. Barnabas İncilinde Allah’ın bir olduğu bildiriliyor. Kostantin, Eflatun’un teslis [Trinite] fikrini yeni İncile koydurunca, Papaz Aryüs, (Teslis yanlıştır, Allah birdir, İsa Onun oğlu değil, kuludur) deyince, Hıristiyanlar, onu aforoz ettiler. Aryüs Mısır’a kaçtı ise de, yine kurtulamadı, orada öldürdüler.

Teslis, Hıristiyan dininin esasıdır. Allah hem üç, hem bir derler. Bunlardan bir kısmı, Baba, Oğul ve Ruhulkudüs olarak kabul ederler. Bir kısmı da, Allah, Meryem, İsa derler. Hazret-i İsa için (Oğul tanrı, beşer [insan] cesedine girerek Hazret-i Meryem'den doğmuştur) diyorlar. Yani onun hem doğduğuna inanıyorlar, hem de ilah olduğuna. Doğmuşsa mahluktur [yaratıktır], buna Halık [yaratıcı] denir mi hiç?
Hıristiyanlar, Ruhulkudüs'ün Baba tanrıdan çıkıp İsa'nın cesedi ile birleşmiş bulunduğuna inanırlar. Müslümanlıkta Ruhülkudüs, dört büyük melekten Hazret-i Cebrailin adıdır. Bütün insanlara ruh üflediği gibi Peygamberlere de vahyi bildirir. Bütün ruhlar gibi Ruhülkudüs de yaratılmıştır.

Hıristiyanlar, Hazret-i İsa’nın çok ibadet ettiğine, daha sonra Yahudiler tarafından öldürüldüğüne, öldürülmek istenildiği zaman kaçıp gizlenecek bir yer aradığına, gizlendiği yerde tutularak asılırken şiddetli acılar çektiğine, (Ya Rabbi, beni niçin terk ettin?) diye Allah’a, halinden şikayet ettiğine, öldürüldükten sonra da Cehenneme gidip Hazret-i Âdem ile onun neslinden olan bütün peygamberleri oradan çıkardığına, üç gün sonra ölülerin arasından kalkıp göklere çıktığına ve Baba tanrının sağ tarafında oturduğuna inanırlar. Yani Hazret-i İsa, sonradan yaratılmıştır. Hazret-i Meryem'den doğmuş, süt emmiş, yiyip içmiş, insanlar arasında çocukluk ve gençlik çağını geçirmiştir. Şu halde sonradan olmuştur. Sonradan olan ve yiyip içmeye muhtaç olan birisi tanrı olamaz. Bu nasıl tanrı ki, Yahudilerin elinde aciz kalıp kurtulmak için bir sığınacak yer aramak gereğini duymakta, nihayet onların elinde çarmıhta öldürülmektedir?

Hem tanrıdır hem de çok ibadet ederdi denmektedir. Tanrı kendisine ibadet eder mi? Baba’nın sağına oturdu dendiğine göre, bu da kendisinin baba tanrıdan ayrı bir varlık olduğunu kabul etmek ve ona bir mekan isnat etmek olur. Tanrının ayrı bir tanrıya ve mekana ihtiyaç duyması acizliktir. Başka bir tanrıya veya mekana yahut başka bir şeye ihtiyacı olan tanrı olamaz.

İncillerde oğul tabiri, herkes için geçmektedir. Mesela Matta’nın yazdığı İncilde deniyor ki:
(Ne mübarektir barışçılar, çünkü onlar Allah’ın evladı diye anılacaklardır.) [5/9]
(Göklerde olan babanın evladı olasınız.) [5/45]

Eğer baba ve oğul olmak Hazret-i İsa hakkında gerçek anlamda ise, insanlar hakkında da, gerçek anlamda olur. Sadece Hazret-i İsa değil, bütün insanlar Allah’ın oğlu olur. Eğer baba tabiri insanlar için mecaz ise, Hazret-i İsa için de mecaz demektir.

Matta İncilinde Hazret-i İsa’ya peygamber deniyor:
(Orşelim'e girdiğinde, bu kim diye şehir galeyana geldi. Halk da bu Nasıralı İsa peygamber, dediler.) [21/10-11]

(Haça gerildikten sonra o Peygamber, elbisemi aralarında taksim edip kaftanım üzerine kur'a attılar demiştir.) [27/35]

(İsa, bir peygamber kendi vatanından başka yerde de itibarsız değildir, dedi.) [13/ 53- 54]

Hıristiyanlar, kendi yazdıkları kitaba da inanmıyor, İsa peygamber değil, ilah diyorlar.

   
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol